2012-05-16

Var bor du lilla råtta


Min 4-årige son såg detta tyget på datorn och blev så väldigt förtjust, han bara ville ha.
Det är inte som att det redan finns massor av tyger här hemma, men jag gillade färgerna mycket, så det blev att klicka hem lite så det skulle räcka till storasyster också.

Till storasyster blev det modellen "Dreamland" från Ottobre 4/11. 
Det är en tunika med ett sprund fram, men det skippade jag av lathet. 
Modellen är superfin på, men svårt att komma ihåg att ta kort de gånger hon har den på sig.
Dessvärre tror jag att jag sydde storlek 122, men den är redan lite kort i ärmarna, och min tjej har korta armar. Men det blir nog någon fler, men då större storlek, eller i alla fall längre ärmar.

Tyget var inte roligt att klippa ut i. Det var extremt snett.
Tyget är skevt och mönstren är inte 90° mot varandra.
Jag valde att följa mönstret vertikalt, tycker inte att det märks så mycket att det lutar lite.


Sonens modell blev "Party" från Ottobre 6/10.
Modellen blev helt fantastisk fin på honom. Han är ganska lång och väldigt smal.
Hans favorit färg är orange och gul, så därför var valet på kantband lätt.
Men såhär när man ser tröjan på håll, skulle nog den solgula färgen ha passat bättre (trädens färg).
Det är bara klockorna och blomnorna som är orangea. Men men.
Den blev snygg ändå =)


"Var bor du lilla råtta"-tyget kommer från Liandlo.

6 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Jättefina tröjor, har själv sytt båda tröjmodellerna och är supernöjd med båda!/Åsa

Sofia / rufi design sa...

Tycker det blev jättefint med det orangea till. Roligt med någon färg som finns i trycket men som ändå bryter av lite. Förstår att lillebror måste vara väldigt nöjd!

Camilla sa...

Jättefina!

Malin/ Tjabos Skat sa...

Så fina de är! Tycker jättemycket om tyget med, är så härligt!

katta sa...

jättefina plagg!! Håller med om att dreamland tunika är väldigt liten och kort i modellen. Men fin är den ändå :)

Unknown sa...

Jättefin tröja! Gillar det tyget mycket men hann aldrig med att köpadet! Hoppas det kommer tillbaka!