2009-06-30

Sjalett med skärm



Jag har insett att sommaren inte kommer att gå över på några dagar. När det var kallt och nästan mössväder fick jag för mig att vi inte skulle behöva några sommarkläder i år. =)
Men nu lyser ju solen utan uppehåll.

Dottern är inte så jätteförtjust i sin keps, för hon känner sig inte så fin i den.
Då måste ju en sjalett passa bra. För sjalett heter det tydligen på "svenska". Själv säger jag nog hilka, men det är ju inte direkt lika fint ord och kanske få som förstår =)

Är riktigt nöjd med modellen, blev fin på, ni ska få se sen...


Mönster: Ottobre 3/2008

Material: Tunt bomullstyg, lila/vit rutigt. Ett gammalt oanvänt tyg jag fått av min mans mormor (tror jag det var).

4 kommentarer:

Lilla NovaK sa...

Vilken söt sjalett! Synd bara att jag inte har någon att sy en sån till, den hade inte fått sitta kvar länge... =)

Madelene sa...

Ja, precis! Jag ska sy upp det så fort jag bara kan innan jag ångrar mig! :0)

od Andulky sa...

Supersöt! Ska bli kul att se live-bild!

Anna, Tvillingtand sa...

Så fin den va! Kommer passa perfekt i sommar!