2009-07-01

Napphållare




Har tänkt länge att göra en napphållare till min son, då de köpta med plastknäppning bara går sönder för oss. Dessutom ser de ju så fina ut när andra bloggare har gjort.


Tänkte göra några stycken och sälja på slöjdmässan också. Som vanligt gav jag mig på för svåra saker, så jag inte visste vad jag gjorde en stund med broderier och allt =) Men när jag kommit på det var det lätt. Broderade lite för långt, så den blev lyxig med broderi på baksidan också.
Har utgått från längden på en köpt. Gjord av dubbla bitar tyg som jag pressade in kanterna på och sydde ihop. Smalnade av tyget vid ringen för att det inte skulle bli för mycket tyg där.



Material: Ringarna som är livsmedelsgodkända har jag köpt av Sygryn.
Hängselklämmor är köpt från Stoff & Stil.
Broderitråd från Maskinbroderi.se, samt broderi underlägg därifrån.
Twilltyg, någon stuvbit jag hade i gömmorna.




2 kommentarer:

Johannah sa...

Åhh vad snygg! Har precis beställt ringar från sygryn, ser fram emot att få dem nu!

Anna, Tvillingtand sa...

Va fin den va! Jag vill också kunna brodera! =)