2010-01-30

Present till storasyster

Nyfödda bebisen i förra inlägget har 3 storasyskon, och de måste ju också få presenter för att de blivit storasyskon. De verkar däremot inte bli avundsjuka, men de börjar ju också bli vana att bli storasyskon. =) Tycker ändå de måste få något.




Storasystern (3,5 år) fick denna prinsesskrona. Och hon blev överlycklig.
Men största storebrorsan (2,5 år) blev väldigt avundsjuk, han gillar visst också klänningar och glitter. Får nog se till att han får sig en egen krona senare. Han orkade jag inte sy till utan det blev en grej köpt till honom. Den andra storebrorsan (1 år) fick klara sig utan paket. Vet ju av egen erfarenhet att grejer brukar man inte vara utan när man har ett par ungar. Och som jag trodde så brydde han sig inte heller.



Mönster:
Egenritad, eftersom jag inte orkade leta reda på mönstret jag använde till dessa.

Material: Stickat med paljetter. Volymflies. Det blev däremot lite lite hårt, nästa gång får jag nog lov att använda lite mellanlägg också.

Bästa: Var att tjejen blev så grymt nöjd!

3 kommentarer:

Emilia sa...

Vilken fin prinsesskrona och söt omlottklänning i föregående inlägg!

Nette/Rostis sa...

häftig krona! hurtiga människor som orkar med 4 barn under 4 år, djupt imponerad!!!!!

P@rtyplupp sa...

Tack SNÄLLA Sandra för dom fina presenterna =)
Jag "snor" dina bilder och länkar hit, Hoppas det går bra!?
Kronan är redan välanvänd kan jag lova; både av Kelly OCH Kevin, hihi!

Jag håller med dej, tycker det är skönare när velouren blir "mjuk" när man drar neråt!

TUSEN TUSEN TACK !!!
Kram Bea m. familj ;-)