2012-04-28

Härliga vår

Ja, nu är det ju fortfarande en liten bit kvar till vår här hos oss. 
Men idag är det en sådan underbar dag!!

Sydde en mössa till sonen i vintras med vågade ränder från JNY. Det var jättemånga barn och vuxna som var avundsjuka, så sonen tyckte att jag skulle sy ett gäng mössor till dem. Men eftersom jag inte fick tag i så mycket av detta tyg, sa jag till honom att jag tänkte göra en tröja till honom istället. 
Vilket blev uppskattad, men som naturligtvis inte har blivit gjort, förrän nu.



Han har på sig tröjan idag, och jag kan bara inte låta bli att le åt honom. 
Man blir så glad av detta tyg. Dessutom passar min son superbra i starka färger.

Modellen är från senaste Ottobre, modell Headphones. 
Men den är v-ringad och jag har gjort halsen rund istället.
Storleken är 140, men breddad till 146.
Knappsprundet är gjort enligt Pyssellyckas förklaring.


Tyger: Vågade ränder från JNY
Grön jersey från Stoff och Stil.
Tryckknapparna från Assunta Store.
 Jag är så glad att jag köpte på mig många olika färger av tryckknapparna.
Storlekslapp (med tvättråd på baksidan) från 3exter.

Inga kommentarer: