2011-12-13

Kampress

Inhandlade en kampress för några månader sedan.
Den är så användbar, även om jag inte hunnit använda den så mycket.
Jättelätt att sätta fast knapparna i tyget. Kanske för att jag "fuskar" och gör hål i tyget med en håltång först?!! Däremot så blir hålet aningen för stort, så knappen kan hamna lite lite på sniskan innan den sitter där den ska. Men med lite övning eller en håltång som gör mindre hål ska det nog ordna sig =)
Kampressen och knapparna är köpta från Assunta Store.
Jag köpte mest storlek 20.

Hade mycket funderingar kring förvaring till knapparna. Har sett att många har dem i sorterings-/sortimentslådor och det är säkert bra. Men jag hittade en annan lösning jag tänkte dela med mig av.
Ett sorteringsskåp man brukar använda till spikar/skruvar m.m:

Man kan dela upp lådorna i 2 eller 3 delar. Perfekt med 3 delar, då det är 3 delar till varje knapp. Lådorna är lätt att ta ut ur skåpet när man ska använda dem, så man behöver inte plocka fram alla knappar samtidigt. Den tar en del plats, men jag köpte också typ den största som fanns =)
Finns mycket mindre och med olika stora lådor om man vill ha det. Även i många olika prislägen.
De kan stå på en bänk eller fästa på väggen.



Har skrivit vid lådorna hur många set ( i de svarta lådorna hur många styck)
som ligger i varje låda.

3 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Vill oxå ha, var den dyr?/Åsa

Sandra sa...

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=165281576

Alice sa...

Mmmm.... kampressen är underbar. Fast det roligaste är nog alla färgerna på knappar. Grattis till bra köp!