2011-12-23

Tjuvstart på julen

Igår kväll tjuvstartade vi julklappsutdelningen med barnens kusiner,
då vi inte kommer att träffa dem på julafton
och alla barnen får tillräckligt många julklappar den dagen.
Jag säger varje år att "nästa år..." framförallt om när jag ska börja fixa julklappar.
Det blir ju aldrig som jag tänkt, men i år var jag ju klar 2 hela dagar före julafton,
nån slags rekord!? =)


Förutom en köpt julklapp fick de dessa mössor/pannband:



Dottern hjälpte mig med att välja symboler ovanför i:en (och j:et) ,
så det blev olika på tjejernas mössor.



På dessa är det glittrigt transferpapper.



Tjejerna blev löjligt nöjda över mössorna och hade på sig dem resten av kvällen.
Skönt med ett sådant mottagande =)






Mamman i familjen fick på sin födelsedag denna namnmössa.
Därför blev det ett pannband till henne istället.
Tack Gekko för denna beskrivning, som jag till slut förstod och då var det ju jättelätt! =)
Även på denna blev det glitter, men i form av en snöflinga.





Pappan i familjen var väldigt sugen på en namnmössa efter mamman fick en,
så då var valet rätt enkelt. Men till honom blev det reflex. Verkligen användbart.




Material: Jersey S&S
Minus: Att det var lite svårt att få namnen lika höga. Mer övning!
Önskar att jag hittar igen vanliga kameran, för med mobilkameran blir det inga vidare bilder. =(
Mössorna är i alla fall kolsvarta.

2 kommentarer:

OYB sa...

Jättesnygga mössor! En liten fråga, var hittar man glittertransferpapper? Det blev urfint!

Sandra sa...

Tack så mycket!

Transferpapperet är köpt utomlands.
Men de har liknande här:
http://www.idoscrap.se/varmetransferfortextilglittertransfer-c-85_87_123.html

Där finns också mer "vanliga" transferpapper.