2011-12-21

Mössa till bara mig

Jag har varit utan mössa hela hösten/vintern.
Jag och mannen har faktiskt delat på en, vilket var lite krångligt när vi båda skulle ut =)
Men idag tänkte jag att nu ska jag göra mig en.
Naturligtvis blev transfertrycket alldeles för stort, så det blev ju ändå ingen mössa till mig.
Men nu ikväll gjorde jag ett nytt försök, och denna gång får det duga.


Jag har i alla fall lär mig flera nya saker idag =)
Bland annat att fast applikationen/trycket ser löjligt litet ut både innan och när man satt fast det på mössan, så när man har mössan på sig blir det ändå väldigt stort =)


Detaljerna blev inte riktigt så bra som när den var större.
Dessutom gör glittret att detaljerna syns mindre.
Men den är i alla fall inte diskret och väldigt cool om jag får säga det själv!
Varför en dalahäst? Jo för jag är uppvuxen i Rättvik.


Material: Jersey från Stoff och stil.
Rött glittrigt transferpapper.

1 kommentar:

Liten kulla och mas sa...

Jätte fin!! I kväll blir det Rättvik för oss:-) god jul på dig!