2009-05-20

Änglar finns dom?




Ja, i alla fall på mitt senaste projekt. Eller i alla fall ett par änglavingar. Muddbyxor i vinröd stretchmanchester. Lika tyg som jag använde till förklädesklänningarna. Tyget är en anings ljusare i verkligheten. Broderade änglavingar på fickorna bak. Valde att göra ficksömmarna med vinröd tråd för att sömmarna inte skulle ta över. Förra gången sydde jag dekorsömmarna med dubbel övertråd och vanlig raksöm. Denna gång provade jag förstärkt raksöm med enkel övertråd, men usch så snett och konstigt det blev. Nästa gång blir det dubbel övertråd igen! Tur att det är dottern som ska ha dem!
Hade problem med mudden längst ner, det var alldeles för mycket tyg i byxorna så jag tänjde ut mudden. Till slut rynkade jag byxan först, det blev bra, men inte riktigt tillfredsställande.
Hur gör ni?
Eget mönster på byxor och broderi.

4 kommentarer:

od Andulky sa...

Fina!!

Píckelniga sa...

Jätte fina !!
När tyget på byxan "är för stort" för mudden så brukar jag gör som du gjorde nu.... Jag blir inte heller riktigt nöjd med det, så det ska bli kul å se om det kommer in lite tips här :)

Y sa...

coola!! gillade verkligen vingarna

Lilla NovaK sa...

Fina! Du är sååå duktig på att göra snygga byxor! Är det för mycket tyg från byxan när mudden ska på brukar jag sy in byxbenet lite längst ner. Krävs bara lite på varje sida för att det ska bli skillnad! Brukar funka för mig i alla fall! =)