2009-05-03

Tusen tack...

...för alla fina kommentarer. Det värmer jättemycket!

Här har det knappt hänt något sista veckorna. Ingen sylust och ingen ork.
Bestämde mig för att tvinga mig att sy, det är verkligen inte roligt. Men jag hade bestämt mig för att sy ett par utebyxor till lillkillen, och nu börjar han behöva dem. Så det var bara att göra det, men usch så tråkigt. Var inte alls noga när jag sydde dem heller, men de blev faktiskt ändå riktigt bra.

Mönster: Egenritat till detta tillfälle och det blev till och med bra! =)
Ungefär storlek 86.

Material: Vindtyg av något slag till yttertyg från Ohlssons tyger.
Tunt sweatshirttyg till foder.
Muddväv i midjan. Allt i mörkblått.
Resår till längst ner i benen.

Jättesvårt att få bra kort på byxorna och lillkillen var inte direkt överförtjust när han skulle modella sina nya byxor, så mamma fick inte direkt bestämma var och hur han skulle stå =)





3 kommentarer:

Errajka sa...

Hej och hå! Jättesnygga och dessutom behövs de ju nu. Hoppas lusten kommer tillbaka. Sylucten alltså ;) Visst fasen, sytidningen! Den kommer, jag glömmer och glömmer...

od Andulky sa...

Jättefina! Hoppas lusten kommer åter!!

Madebycarran sa...

Åh, inte kul när lusten och inspirationen inte bubblar...hoppas det vänder snart för byxorna var ju tokfina och sitter ju som ett smäck!
Kul att hitta till din blogg också...