2009-05-04

Cykelflagga


Här har vi ganska nyss plockat fram cyklarna och ungarna fullkomligt älskar det! Nästan lika självklart som att ha hjälm behövs ju en cykelflagga så att man syns ordentligt. Jag tycker att de enfärgade orangea/blåa/gröna flaggorna är lite tråkiga, så jag tänkte att jag skulle sy dit någon applikation, men varför inte brodera? Flaggan hänger ju alltid på tork, så broderiet ska nog klara sig. Det lär ju visa sig! =)

Broderade på två tygbitar, spegelbänt mot varandra.
Vändsydde. Tänkte först göra formen av en flagga, men insåg att jag gjort tygbiten för liten för det. Blev fri form istället. Naturligtvis =) broderade jag likadant på båda tygbitarna först, så jag fick göra om det. Att läsa alla era sybloggar har gjort att jag vågar lite mer, en härlig känsla!

Mönster: Eget

Material: Bomullstyg, ganska tjockt. Mellanlägg. Sulky broderitråd.

Plus: Att den blev cool och att den syns riktigt bra. Ska fixa livebilder vid tillfälle.

Minus: Precis i slutet av det ena broderiet tjorvade undertrådet, vilket resulterade att broderiet inte är helt fäst. Men jag hoppas att det håller sig ändå!

8 kommentarer:

Madelene sa...

Urläcker!!!

Madelene sa...

Ja, jag är med himla förtjust i den färgkombinationen! Min pojke på snart 5 år ville ha en han med :0) Han sa att han kan ha en hemma men inte på dagis :0)

SWiSWi sa...

Rolig idé med att skapa en annan sorts flagga.
Kul att du hittat till min blogg :)

Unknown sa...

NEJ VA COOL!!
rikigt tuff helt enkelt;)

hälsning
erika

Marie sa...

Men oj vad mycket fint du syr. Du är ju jätteduktig. :-)

Roligt att du tittade in förresten. Och det är helt ok att du länkar...

Ha en fortsatt trevlig helg!

Madebycarran sa...

wow, vilken liten hjälte vill inte ha en sån på sin cykel...
Kanonläcker!!

Maria sa...

Cool flagga!

Lilla NovaK sa...

Vilken cool flagga, dina barn kommer vara ensamma om sina tuffa flags och bara det är ju hur kul som helst!!