2009-07-06

Knytlinne och shorts

Dottern som nästan bara har klänningar ville ha ett par shorts. Passade på att sy ett linne till samtidigt.

Mönster: Linnet är från Allt Om Handarbete 7/2009. Mönstret är egentligen till bomullstyg och har knäppning i ryggen. Ritade om det så att det är helt. Placerade axelbanden bak rätt nära varandra, men de vill ändå åka ner emellanåt.
Mönstret till shortsen är egenritat. För en gångs skull sydde jag i rätt storlek, 3 år och inte för stort så det ska räcka =)

Material: Viskos till linnet. Joggintyg (mellan brun) med öglad baksida till shortsen, båda tygerna från Ohlssons tyger.

Dottern vill hela tiden att man ska ta kort på hennes konstiga ställningar. Helst när hon räcker ut tungan, men det kortet fick inte vara med denna gången =)

Glitterskorna har vi fyndat på loppis och fast de är 3 storlekar för stora springer hon omkring i dem jämt.


13 kommentarer:

Liten Kulla och Mas sa...

Jätte fint, härligt tyg till linnet!

Lilla NovaK sa...

Det blev ju superläckert, förstår att hon ser så nöjd ut!

Äppel Päppel sa...

Åh vad fint! Linnet ser riktigt härligt ut!

angelmax sa...

så himla fint!

od Andulky sa...

Underbart fint och så himla söt hon är :-)!!

Anna, Tvillingtand sa...

Glitterskorna är jättefina! Hade jag haft likadana skulle jag också ha dem jämt! Tillsammans med min rosa molnkjol ;)
Väldigt fint set du sytt, det passar ypperligt på en så söt tjej, för hon är verkligen jättesöt!

Anonym sa...

Hej Sandra! Såå himla fina kläder du syr! Är in här titt som tätt och kikar :-) Du ska inte sälja ngn fler hilka på utställningen? Dom var ju för söta :-)
Hoppas allt är bra annars med er :-) Kram Tea

SiriR sa...

For et stilig sett! Og så søt hun er i sine nye klær:)

Píckelniga sa...

Men aahhhh va linnet blev snyggt !!! En riktig 10 poängare från mig !!
Det där med olika ställningar kommer INTE släppa med åldern *haha* Kolla bara mina tjejer ;)

När jag såg brallor med lång mudd första gångerna så tänkte jag att "aldrig att jag sätter sådana på mina barn"
Barnen såg sådana och tyckte annat ;)
Men praktiska är dom. Inga byxben in i cykel hjul eller i vattenpölar när det regnat...

Píckelniga sa...

Mamma är oskylldig till skönheten ;) Pappa är absolut oskylldig... Hmm.... Brevbäraren är.. *haha* Skämt å sido ;)

Tyget ser glansigt ut på bilden ja... jag såg det. Tittade närmre på tyget och i starkt sken (som i detta fallet blixten) så ser det glansigt ut. Inte annars...

Pernilla sa...

Super söt tjej i jätte fina kläder!!!

skrotis sa...

Vilken jättefin kombination och vilken sötnos!

Marita sa...

Fantastisk flott sett! Bloggen din er full av godbiter - tusen takk for titten, i'll be back ;)