2009-07-05

Påfyllning slöjdmässan


På slöjdmässan som håller på i 3 veckor till, får man lämna in fler saker hela tiden.
Lämnade in dessa i fredags. Kronorna och bandet längst till höger är vanlig broderitråd. De andra metallisk tråd. Nr 1, 2, 3, 5 är broderade. De andra har jag använt mig av dekorsömmar på symaskinen. Nr 4 och 7 är korsstygn. Borde ha lagt dem i någon sorts bättre "berättar ordning" =) Hade nog gjort det hela mer begripbart.

Material: Ringar från Sygryn. Spännen från S&S. Twill, restbit jag hade hemma. Metallisk tråd från Ohlssons tyger. Broderitråd från Maskinbroderi.



Dessa lämnade jag in igår. 11 stycken dreggelscarfs. Mönstret är eget.


Material: Flanell från Ohlssons tyger, både bra att sy i och jättemysig.

8 kommentarer:

Anna, Tvillingtand sa...

Va fina dina grejer blir! Jag vill ha ALLT =)

Madebycarran sa...

Wow, jag har också det där "laban-tyget" från Ohlssons, men har inte riktigt kommit på vad jag ska göra av det ännu. Det passar ju dock tokbra till scarfs...
Superläckert!

skrotis sa...

Tack för kommentar på min blogg! Jag tycker du har jättefina saker, så jag lägger till dig på min lista om det är ok! Självklart får du lägga till mig! Och tyget till klänningarna är verkligen helt underbart, t o m lätt att sy i.

Píckelniga sa...

Men åhh va mycket nytt å fint !! Känns som jag varit ifrån bloggvärlden i ett år, inte 2 veckor *s*
Jag ska börja jakten på ungar imorgon ;)

Tre små liv sa...

Vad fina napphållare!

SiriR sa...

Takk for hyggelig kommentar i min blogg!
Så mye fint du lager, jeg legger deg i min liste også:)

Anonym sa...

Köpte en dreggelscarf med spöken och en napphållare med kronor på i dag på slöjdmässan och är såå nöjd.

Sandra sa...

Vad kul att höra =)