2009-03-16

Mina symaskiner

Här har ni bilder på mina tre följeslagare och kompanjoner:

Bild 1: Pfaff 2144. En Sy- & Broderimaskin. Tyvärr inte använd allt för mycket. Jag har varit alldeles för feg för att prova mig fram. Försöker även lära mig dataprogrammen jag har till maskinen. Den fungerar i alla fall väldigt bra, gör väldigt fina broderier de gånger jag provat.
Har haft denna pärla 5 år nu. Tiden går fort.

Bild 2: Pfaff hobbylock 4752. 4-trådig overlock. Köpte denna samtidigt som broderimaskinen.
Vi förstod inte riktigt varandra jag och maskinen förrän förra året, då jag fick för mig att jag skulle sälja den. Tänkte att jag skulle prova den en sista gång och då plötsligt fungerade den ju jättebra! Nu är det denna jag använder mest. Ibland håller en av trådarna på att gå av, men inget jätteproblem nu när jag har kommit på hur den ska träs enkelt.

Bild 3: Creative Coverlock 4874. Mitt nyaste inköp. Jag beställde maskinen från England. Fick ju för mig att jag behövde ha en coverlock, läste på Theas blogg och frågade Klara om lite råd, tack för hjälpen! Jag har väldigt svårt för att bara köpa "bara" maskinen, som det gällde nu. Därför köpte jag till en hel del tillbehör. Får ta kort på dem och visa upp dem sen. Jag fick hem maskinen runt nyår. Har provsytt lite med den, men bara använt den till en "färdig" tröja.
Du kan läsa mer om maskinen här!

1 kommentar:

WilleBus sa...

Oj vad många roliga maskiner...jag hade gärna också haft en coverlock... Det gäller väl att vara snäll ända fram till jul ;)