2009-03-13

Varför Minelo?

Jag har alltid gillat att sy och sen jag fick barnen har det mest blivit kläder och annat till dem. Senaste året eller så har inte riktigt sylusten infunnit sig, men nu börjar den så smått krypa fram emellanåt. Spenderar mycket tid med att läsa många andras sybloggar, vilket har givit mig massor med inspiration. Dessvärre stannar det oftast vid tankar om vad jag skulle vilja göra, men ibland så gnistrar det till i huvud och fingrar och det blir något gjort. Vilken känsla det är!
Så till bloggen… (vilken har fått sitt namn efter mina barn)…
Träffade en kompis för någon vecka sedan som tydligen också är som jag!
Visste ej att sådana fanns häromkring. Tygtokig vill säga. Det var en sådan lättnad.
Sedan att hon dessutom hade en blogg, gjorde mig peppad och jag tänkte att det kanske är det som jag ska göra; starta en blogg för att utveckla min syhobby.
Så tack (eller ja, det kvarstår ju att se) till Errajka som inspirerat mig till detta. Om någon endaste blir inspirerad har det varit värt det. Om inte, så får jag i alla fall skriva av mig om tyger, symaskiner och annat ”syigt”. Min man är tålig, men det finns gränser på hur mycket tygsnack han klarar =)
Dessvärre har jag, fast jag sytt mycket lite, köpt på mig lika mycket tyger som förr. Det är som en drog, man blir så lycklig av att gå och stryka lite på tyger…ett fint tyg är svårt att låta bli.

Och ja, för er som möjligtvis lyckats kommit in på min sida förut, den har funnits i några månader förut. Men då använde jag den bara för att sälja saker jag sytt som inte barnen skulle ha. Det var inte mycket och gav bara press att sy sy sy, vilket tog bort sylusten helt.

Så bort med det gamla och in med det nya!

Inga kommentarer: