2009-03-16

Muddbyxor och tröja


Dagisdress till N. Muddbyxor måste väl vara det perfekta plagget? Det tycker i alla fall jag. Det går att ha dem ganska mycket förstora utan att det gör något. På så sätt räcker de ju så länge. Annars tycker jag ibland att man måste lägga bort kläder alldeles för fort.
Tröjan är sydd med puffärmar och stråveck framtill. Är riktigt nöjd med modellen.
Byxorna är det inga konstigheter med. Däremot sydde jag i resår i midjan, men har sett att ingen annan gör det. Nästa ska jag pröva utan, spar ju lite tid.
Mönster:
Mönstret till tröjan är från Ottobre.
Byxorna är ett omarbetat mönster från Ingelise/Allt om handarbete.
Material:
Tröjan är sydd i trikå. Inköpt då jag köpte upp ett lager barntyger när en affär gått i konkurs.
Byxorna skulle jag tro är i plysch, eller möjligen velour. I alla fall en härlig lyster i det. Mullig härlig mossgrön färg.
Minus:
Applikationen på byxorna blev aningens långt ner placerad då jag valt att göra byxorna långa.
Men den kommer ju att sitta bra så småningom =)

Inga kommentarer: