2009-03-30

Set till nyfödd...


...eller ofödd, jag är inte riktigt säker om bebben har tittat ut ännu.
Måste ta reda på det snart, är så nyfiken vad det är som ploppar ut!

Eftersom jag inte visste vilken sort det blir, tänkte jag gå på rött, för det passar ju alla.
Valde detta uggletyg och eftersom de inte hade någon bra rödfärg till blev det svart.
Passar ju riktigt bra ihop, inte direkt bebissött, snarare lite coolt.

Denna modell på body är riktigt smart.
Valde att göra likadant inne i tröjan som ute med "knäppband" istället för knytband. Blev dock inte riktigt nöjd med banden som syns. De var så tjocka så sidsömmen blir lite mysko. Men kan tänka mig att det ser lite bättre ut när den sitter på.

Kutade runt här i huset för att hitta barnens stora docka, som skulle passa perfekt till att prova, men hittade henne ingenstans.
Får be den blivande nya ägarens mamma om livebilder sedan.

Mönster: Omlottbody från Ottobre 6/2007 storlek 56.
Byxorna är ett egenhändigt ihopknåpat mönster, eftersom jag inte hittade något bra, det blev också resultat efter detta. Inte överdrivet bra direkt. Storlek 56 i alla fall, ungefär =)

Material: Uggletyg inköpt på Ohlssons tyger. Superhärligt mjukt svart sweatshirt tyg också inhandlat på samma affär. Tryckknappar från Stoff&Stil.

Minus: Blev less på att sy bodyn innan jag var klar. Naturligtvis hann jag sy fel några gånger, därför drog det ut på tiden och det är så tråkigt när det egentligen är så lätt.

Plus: Byxorna gick väldigt fort att sy, och i slutändan blev setet ändå ganska sött.

4 kommentarer:

Madelene sa...

Tack för kommentaren :0) Älskar det där uggletyget! Jag har det i lila! Superfint set!

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Jättefint set :)

Nilla sa...

Gulligt men tufft! :)

od Andulky sa...

Så sött!! Fin blogg du har!!
Tycker helt klart du ska investera i en tång! Jag är mer än nöjd, sitter framför TVn på kvällarna och fixar knapparna ;-)!
/Anna